De ladder heeft geholpen

De ladder heeft geholpen

Volgens Marina Khorolskaya is een tutor alleen nodig als een kind problemen heeft met zijn studie. Als er geen moeilijkheden zijn, is er geen hulp nodig.


“Ik werkte in inclusief, school en alternatief onderwijs”, vervolgt de leraar. "En in elk geval heeft de tutor verschillende taken."

https://www.cbts.edu/wp-content/uploads/sites/7/fluentform/ff-1c8d36529595b9313b1bde3daf7291c9-ff-rpdws.pdf
https://smpliverpool.co.uk/wp-content/uploads/fluentform/ff-71afcaea77b0d1dcad7778a90abad2f3-ff-top-research.pdf
https://smpliverpool.co.uk/wp-content/uploads/fluentform/ff-cf784127f0c7dc0d0e00a71a4d3b38f8-ff-3.pdf
https://www.wiringo.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-6d49f620fa2078f8a1465e3a5e98e9e4-ff-pay.pdf
https://www.wiringo.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-d4438ad6e7530a24ab760229796b86f3-ff-for-sale.pdf
https://www.wiringo.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-2d4c4117b56a3afc5b171365eb2be482-ff-ews22.pdf
https://www.wiringo.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-5dabd696aefecc97f7500ee250f9248c-ff-custom-research.pdf
https://www.espressotranslations.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-37a00f3d67d2a0c4ac1689f769a292cd-ff-custom.pdf
https://www.espressotranslations.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-e3e1e52b97206b660b706b5788f1e1bf-ff-ws.pdf
https://www.espressotranslations.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-f2184880a1d29c55c3b6c1877cef439a-ff-math.pdf


Een leraar Engels uit Slavyansk-on-Kuban is de winnaar van de regionale wedstrijd "Leraar van het Jaar".
GERELATEERD ARTIKEL
Nieuwe technologieën zijn niet altijd nodig? “Leraar van het Jaar” van Kuban - over kinderen en school Inclusief onderwijs veronderstelt de “opname” van kinderen met een lichamelijke of geestelijke handicap in een reguliere school. Hier helpt de leerkracht het kind om met iedereen samen te werken en laat hij tegelijkertijd zien en adviseert de leerkracht hoe met zo'n leerling om te gaan.
"Ik heb ooit met een tweedeklasser gewerkt, een actieve jongen, die nooit wiskunde kreeg in het formaat waarin hij werd onderwezen", zegt Marina Khorolskaya. - Ik keek een tijdje naar het kind en merkte dat hij een nauwe verbinding had tussen de hersenen en het lichaam. Simpel gezegd, om nieuwe dingen te begrijpen en te onthouden, moet hij bewegen. We probeerden op school een gewone ladder te gebruiken: toen hij erop liep, ging de score omhoog, naar beneden, hij daalde. Dus de jongen begreep de partituur, begreep het onderwerp en de leraren leerden over de eigenaardigheden van zijn perceptie en begrepen hoe ze hem materiaal konden geven. "

Observatie is de eerste fase van het werk van een leraar-mentor.

"Eerst observeer ik, dan stel ik oplossingen voor", legt Marina Khorolskaya uit. "Bovendien hebben we geen kant-en-klare scenario's, we gaan altijd uit van de wensen van het kind."


"Ouders in chats zoeken grenzen op." Docenten over werken in een moderne school
Meer details
Loop weg van kinderen
Als in inclusief onderwijs de tutor het kind helpt om betrokken te raken bij het algemene proces, dan wordt, als de ouders besluiten om hun zoon of dochter niet op school, maar thuis les te geven, met behulp van nieuwe methoden, zo'n leraar de organisator van de onderwijsruimte.


GERELATEERD ARTIKEL
Kinderen zijn computers. Leraar van het Jaar over wat moderne schoolkinderen missen "Een kind kan niet alleen leren, ook al krijgt hij alle leraren, tutoren", legt de tutor uit. - De student heeft nog niet het nodige bewustzijn, motivatie, mist bepaalde vaardigheden, bijvoorbeeld zelforganisatie. En hier komen we te hulp. In de eerste fase observeren we ook om te begrijpen wat er precies ontbreekt. Als het vermogen om je eigen tijd te beheren - dan geven we de tools om dit probleem op te lossen. Als de motivatie anders is."
Marina Khorolskaya herinnert zich hoe ze met moeilijke kinderen in een rijke familie werkte. Ze gingen niet naar school, negeerden docenten, weigerden informatie over hun studie te accepteren. En ik moest me voorbereiden op het behalen van het Basis Staatsexamen (OGE) in de Russische taal in de negende klas.

Als je een kind goed behandelt, in hem gelooft, zal hij ten goede veranderen.
"Ik moest weg van deze kinderen", zegt de leraar. - En toen besloten we ons voor te bereiden zonder gespecialiseerde leraren. De kinderen ontwierpen zelf een leerplan, probeerden het en realiseerden zich na een tijdje dat ze het niet aankonden. Het feit dat ze zelf de noodzaak van lessen met een tutor begrepen, duurde twee maanden. Het moeilijkste op dit moment was om de ouders uit te leggen waarom het nodig was om tijd te besteden aan zoeken en begrijpen, en niet alleen maar aan proppen. Maar een bijlesdocent is niet verplicht een kant-en-klare oplossing aan te bieden, het kind moet er zelf voor komen, begrijpen en realiseren. Hierdoor zijn de kinderen geslaagd voor het OGE met een A”.

Популярні дописи з цього блогу

9 Best Essay Writing Services