"Spill folkelige utendørsspill med barn"

 Folkelige utespill er ikke bare underholdende for barn, men også ekstremt nyttige. De lærer å kontrollere bevegelsene sine, akseptere spilleregelen og adlyde den, i tillegg introduserer spillene nedenfor barnet til en imaginær situasjon og derved utvikler fantasien.


      Den følelsesmessige involveringen av den voksne er spesielt viktig i disse spillene. Prøv ikke bare å demonstrere de nødvendige handlingene og ordene, men så mye som mulig for å uttrykke din interesse for spillet.

https://www.contesting.com/articles/4373
http://www.supportduweb.com/profile-141464.html
https://dribbble.com/shots/15267369-Research
https://dribbble.com/shots/15268513-Essay-Robust-Principal-Component-Analysis
https://dribbble.com/shots/15268588-Essay-Learning-to-Imitate-Human-Contextual
https://dribbble.com/shots/15268650-research-Efficient-Batch-Sufficient-Verification
https://dribbble.com/alanalouise/about
https://dribbble.com/shots/15268698-Research-Constrained-Multi-View-Image
https://dribbble.com/shots/15268782-STEM
https://dribbble.com/shots/15268782-STEM
https://www.curezone.org/blogs/c/fmp.asp?i=2438337
https://www.curezone.org/blogs/c/fmp.asp?i=2438339

"Fang en kanin"

Vis babyen din kaninen ved hjelp av et speil: hvordan den stikker av, hopper, hviler og deretter igjen uventet løper bort til et annet sted. Les rim:

Solskinn -


Hopp, hopp, hopp,

De hopper som baller

Hopp, hopp, hopp ...

    Be deretter barnet ditt om å fange opp kaninen, og la ham noen ganger "fange" et lysflekk som deretter vil "stikke av" fra ham igjen. Noen ganger kaninen "bli sliten" og gjemme seg, og du forklarer barnet: "Kaninen er sliten, gjemte seg i et hull, og du hviler, lukker øynene og sover som om du vil". Så dukker kaninen plutselig opp igjen og begynner å løpe rundt i rommet, og babyen følger ham.

    Alle handlinger fra kaninen og barnet må kommenteres med ordene: “Kaninen våknet, se hvordan han danser, og nå gjemte han seg under bordet, men du fanget ham ikke! Å, se, han hoppet opp i sofaen. Fang ham raskt ... "og så videre.

"Gjess-gjess-ha-ha-ha"

   Gutten plasseres i en viss avstand fra den voksne, som spiller rollen som elskerinne av gjess og bor sammen med dem på et bestemt sted (hus). Han henvender seg til barnet med barnerim:

-Gås. Gjess!

-Ha-ha-ha !!!

- Vil du spise?

- Ja Ja Ja!

Vel, fly!

-  Nei nei nei!!


Grå ulv under fjellet

Sliper tennene, vil spise oss.

Ikke la oss dra hjem!

- Vel, fly som du vil,

- Ta bare vare på vingene dine!

    For det første snakker en voksen hele teksten selv - på vegne av gjessene og deres elskerinne, og legger vekt på å endre stemningens intonasjon og klangfarge. Inntil ungen har mestret hele teksten (og dette skjer raskt nok). Du kan fortelle ham gjessens ord: "Si" ha-ha-ha ", og nå" ja-ja-ja "osv. Når denne enkle teksten er mestret. Du kan iscenesette en ulv som jager gjessene og gjerne blir kvitt trusselen.

    Du må ta på deg rollen som ulven og gjessens elskerinne. På slutten av sangen stikker barnet, som spilte gjess, bort. Og "ulven" med de "forferdelige" ordene: "Å, nå skal jeg ta igjen og spise" fanger ham. Når babyen lykkes med å løpe fra ulven og komme til "gåsehuset", fanger du ham, allerede i rollen som elskerinne, og sammen gleder du deg over møtet og blir kvitt faren.

"Solen og regnet"

     Vis hvordan du kan gjøre en vanlig barnestol om til et babyhus ved å vri den tilbake til ansiktet, huk og hvile albuene på setet. Vink hånden mot "vinduet" og forklar at dette er et hus hvor du kan gjemme deg for regnet.

     Vær så oppmerksom på himmelen og si med glede: “Se! Solen er på himmelen! Du kan ta en tur! " Gutten løper ut av huset med deg inn i midten av rommet og gleder seg i solen. Her kan du hoppe og danse sammen til de rimede ordene:

Sola skinner gjennom vinduet

Популярні дописи з цього блогу

9 Best Essay Writing Services