Bruke logikk - matematiske spill

 i å jobbe med førskolebarn.


"Matematikk setter sinnet i orden" M. Lomonosov.


Matematikk spiller en stor rolle i barnets mentale utdannelse og intellektuelle utvikling. Undervisning i matematikk til førskolebarn er utenkelig uten bruk av didaktiske spill.


I vår førskoleinstitusjon brukes logiske og matematiske spill og øvelser mye for å utvikle logisk tenkning hos barn.


https://files.emailmeform.com/2071943/I3jkLzni/11.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/ODM2cQKN/12.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/7RUsZjq4/13.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/C2A6v4si/14.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/rGyTVtOK/15.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/GbrsaMWo/16.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/06TeWK1q/17.pdf
https://files.emailmeform.com/2071943/JPlrbRqz/18.pdf
https://community.a3automate.org/network/members/profile?UserKey=a4e711f0-40c6-4cf8-8c36-450115b1be3a
https://community.hrpolicy.org/network/members/profile?UserKey=9f3ea5ba-66cc-430a-a969-6bd0433222a8
https://www.broadwayworld.com/board/newcsd.cfm?id=1814385
https://www.mixcloud.com/marthasimons/
https://www.mixcloud.com/alexwriter/
https://www.mixcloud.com/dinwinchester/
https://www.mixcloud.com/elenasimons/
https://www.contesting.com/articles/4370
https://www.contesting.com/articles/4371
https://www.contesting.com/articles/4372

Logikk - matematiske spill er veldig forskjellige: - ferdige spill, kjøpt i butikken; - spill oppfunnet og laget av DEG; - spill er repriser av kjøpte brettspill laget av DEG, muligens med endrede regler; - spill hentet fra pedagogiske nettsteder. Vi løser oppgavene med å utvikle logisk tenkning hos førskolebarn på mange måter:


vi organiserer et utviklingsmiljø i en gruppe (vi lager et hjørne av matematisk utvikling, kjøper originale spill, lager logiske og matematiske spill og manualer, ...);

vi bruker logiske og matematiske spill i uavhengige og felles aktiviteter for barn og i klasserommet;

vi utarbeider og bruker langsiktig planlegging av spill i uavhengige og felles aktiviteter for barn og i klasserommet;

vi involverer foreldre i prosessen med å lage matte-spill, undervise og utvikle førskolebarners logiske tenkning.

I alt vårt arbeid spiller logiske og matematiske spill en viktig rolle. For eksempel: SPILL "QUADRAVOROT" Et spill for utvikling av logisk tenkning, oppmerksomhet og minne. Alder: fra 3 år, antall spillere: fra 2 personer. Settet inneholder 4 store kort med 7 geometriske former (sirkel, firkant, rektangel, trekant, romb, oval og trapesformet) og 32 små kort med 6 figurer hver. Formålet med spillet: å lære barn å finne den manglende figuren blant settet, navngi det riktig, utvikle logisk tenkning, oppmerksomhet, minne. Hvordan spille? Spillere får store kort med et eksempel på posisjonen til brikken. Spillerne prøver å huske: plasseringen og antall brikker. Fasilitatoren deler ut små kort til spillerne med en manglende brikke. Spillerne prøver å legge merke til hvilke av de 7 mulige brikkene som mangler. Den som svarer først tar kortet for seg selv. Vinneren er den som har flest kort. SPILL "SMART STANKS" Et spill for utvikling av logisk tenkning, oppmerksomhet og minne. Alder: fra 3 år, antall spillere: fra 2 personer. Settet inneholder kopper (jeg tok plast, men de kan være hvilken som helst!) - opptil 20 stykker, sammenkoblede geometriske former. Formålet med spillet: å lære barn å navngi farge, form på en geometrisk figur, utvikle fantasifull og logisk tenkning, observasjon. Hvordan spille? Presentatøren blander geometriske former og legger dem under kopper. Spillet består i at spilleren åpner (hever) to kopper, og hvis det er identiske figurer under dem, tar han disse figurene for seg selv. Hvis tallene er forskjellige, setter spilleren koppene på plass. Deretter går trekket til en annen spiller, uavhengig av resultatet av trekket. Du kan komplisere spillet: Hvis spilleren har åpnet et par, gjør han et nytt trekk. På slutten av spillet, når det ikke er noen briller igjen på bordet, beregner hver deltaker sine "opptjente" poeng og navngir geometriske former. Spill "MEMORI: FIGURES" Et spill for utvikling av logisk tenkning, oppmerksomhet, minne og reaksjonshastighet. Alder: fra 3 år, antall spillere: fra 2 personer. Settet inneholder 16 kort, som viser geometriske former (sirkel, firkant, rektangel, trekant, oval og sekskant) i forskjellige farger. Formålet med spillet: å lære barn å navngi farge, form på en geometrisk figur, utvikle fantasifull og logisk tenkning, observasjon. Hvordan spille? I begynnelsen av spillet foreslår lederen å se på kortene. Det kan være følgende oppgaver:


Finn og vis ugler med åpne øyne.

Vis uglene som har ett øye lukket.

Vis en ugleform uten hjørner.

Vis alle de røde, alle de gule uglene, hvor mange er gule, hvor mange grønne ...

Så legger programlederen kortene ned og stokker dem.

Spillet består i det faktum at spilleren åpner (løfter) to kort, og hvis det er figurer av samme farge og form under dem, tar spilleren disse kortene for seg selv. Hvis brikkene er forskjellige, blir kortene satt på plass. Deretter går trekket til en annen spiller, uavhengig av resultatet av trekket. Du kan også spille på denne måten: Hvis en spiller har åpnet et par, er neste trekk hans. På slutten av spillet teller hver deltaker kortene sine og navngir geometriske former.

Популярні дописи з цього блогу

9 Best Essay Writing Services